زمان جاری : چهارشنبه 06 تیر 1403 - 6:18 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 1246
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 53
عضویت: 24 /11 /1390
محل زندگی: مشهد
سن: 17
شناسه یاهو: Mobileha

تشکر شده : 2
تعرفه هاي شبكه هوشمند
شبکه هوشمند

((Intelligent Network

شبكه هوشمند تجهیزاتی سخت‌افزاری، نرم‌افزاری است كه مشترك می‌تواند با استفاده از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین امكانات كه عبارت از یك گوشی تلفن است، از سرویس‌های این شبكه بهره‌برداری كند. این شبكه قادر است انواع مختلفی از سرویس‌های جدید و فراتر از آنچه تاكنون مخابرات ارایه داده، در حداقل زمان عرضه كند. ایجاد ارتباط بهتر و سریعتر، از مهمترین ویژگی‌های سرویس‌های این شبكه است.

سرویس های شبکه هوشمند:

1- مكالمه اعتباری 2- مكالمه رایگان 3- شماره اختصاصی 4- شماره فراگیر 5- مشاوره تلفنی 6- نظرسنجی تلفنی 7- انتقال شماره 8- پست صوتی.

برای كسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس‌های این شبكه می‌توانید با واحد ارتباط مردمی شركت مخابرات استان تهران (190) و یا به سایت اینترنتی شركت به نشانی www.tct.ir مراجعه فرمایید.



مكالمه اعتباری (prepaid Service)

این سرویس، امکان برقراری ارتباط تلفنی مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت‌های مکالمه اعتباری ممکن می‌سازد. مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد موردنظر ارتباط برقرار کند. یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرارشده است.



مكالمه رایگان (Phone Free)

مشترك این سرویس می‌پذیرد كه هزینه مكالمات دریافتی به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی كه فعالیت آنان براساس دریافت سفارش از مشتریان است، می‌توانند از مزایای این سرویس بهره‌مند شوند.

دارنده این سرویس با اعلام تنها یك شماره از شبكه هوشمند، می‌تواند تمامی مكالمات خود را دریافت كند زیرا در صورت اشغال یك خط، مكالمات به خطوط دیگر غیراشغال منتقل و هدایت می‌شود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر موارد فوق، اعمال كنترل و نظارت بر روی تعداد تماس‌ها می‌باشد. شماره رایگان 10 رقمی است و با پیش‌شماره 900212 شروع می‌شود. از موبایل و شهرستان نمی‌توان با این شماره تماس گرفت.

جدول سهميه شماره هاي( IN (FPS
اداره كل مخابرات منطقه كرج
199 الي 100

اداره كل مخابرات منطقه 2 تهران
299 الي 200

اداره كل مخابرات منطقه 3 تهران
399 الي 300

اداره كل مخابرات منطقه 4 تهران
499 الي 400

اداره كل مخابرات منطقه 5 تهران
599 الي 500

اداره كل مخابرات منطقه 6 تهران
699 الي 600

اداره كل مخابرات منطقه 7 تهران
799 الي 700

اداره كل مخابرات منطقه 8 تهران
899 الي 800

اداره كل مخابرات شهرستانهاي استان تهران
999 الي 900


توضيح :

- فرمت شماره( IN (FPS براي ادارات كل مخابرات مناطق 9 گانه بصورت xxx 9002124 مي باشد.

- بقيه شماره هاي ( IN (FPS در سالن IN رزرو مي باشد در صورت نياز درخواست گردد .



شماره اختصاصی (Personal Number Service)

متقاضی این سرویس با دریافت یك شماره از شبكه هوشمند از امكانات یك خط تلفن با قابلیت‌های بیشتری برخوردار می‌شود. مزیت عمده این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه‌های بسیار نازل‌تر است.

مشترك این سرویس می‌تواند در هر لحظه و در هر مكان شماره تلفنی را به شبكه هوشمند معرفی و بعد از آن تماس‌گیرندگان با شماره شبكه هوشمند به تلفن‌های معرفی‌شده هدایت می‌شوند. اشخاصی كه دارای شماره تلفن‌های متعدد (محل كار، منزل و ...) می‌باشند و یا كسانی كه مكان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و ...) عمده‌ترین كاربران این سرویس هستند.

شماره اختصاصی 8 رقمی است و با پیش شماره 8080 شروع می‌شود.



شماره فراگیر (Universal Access Number)

شركت‌ها، موسسات، سازمان‌ها و واحدهای صنفی كه دارای دفاتر و شعبات متعدد می‌باشند، از عمده‌ترین كاربران این سرویس هستند. موسسه دارنده این سرویس، تنها یك شماره از شبكه هوشمند را به آگاهی مشتریان خود می‌رساند، ولی شبكه IN، ارتباط مشتری را با شعبه‌ای از شركت كه نزدیكترین فاصله را با او دارد، برقرار می‌كند. صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف تبلیغات و سهولت به‌خاطرسپاری یك شماره، به جای شماره‌های متعدد و امكان ارتباط در محدوده‌های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است.

(شماره فراگیر 10 رقمی است و با پیش‌شماره 909221) شروع می‌شود. از موبایل و شهرستان نمی‌توان با این شماره تماس گرفت. دارنده این سرویس می‌تواند از نظر محدوده جغرافیایی یا محدوده زمانی سرویس را تعریف کند).



مشاوره تلفنی (Premium Rate)

استفاده از خدمات مشاوره‌ای متخصصین در زمینه‌های مختلف (حقوقی، پزشكی، فنی و ...) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس انجام می‌شود.

امكان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه كارت‌های مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان‌ها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و ... از دیگر قابلیت‌های این سرویس است.

دارنده این سرویس 80 درصد درآمدهای حاصل از مكالمات مشاوره‌ای را دریافت می‌كند و حق‌الزحمه شرکتهای اینترنتی، 70 درصد درآمدهای حاصل از ارایه این سرویس است.



نظرسنجی تلفنی (Televoting)

با استفاده از این سرویس، سازمان‌های تجاری و موسسات عمومی می‌توانند از دیدگاه های مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده‌كننده با یك شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را به وسیله صدا یا صفحه كلید علام می‌كند.

پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی و نیز ثبت‌نام از متقاضیان شركت در مسابقات و سرگرمی‌های صدا و سیما، از كاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است.

از قابلیت‌های این سرویس، تعیین مدت‌زمان اعتبار نظرسنجی و كنترل تعداد تماس است.



انتقال شماره (Number Potrability)

مشترك این سرویس می‌تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس‌های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت كند.
در نتیجه شركت‌ها یا سازمان‌ها می‌توانند همزمان با تغییر مكان خود، مشتریان قبلی را حفظ كنند.



پست صوتی: (Unified Messaging Service)

دارنده این سرویس، این امکان را می یابد در زمانی که شرایط پاسخگویی را ندارد، مکالمات را بصورت پیام دریافت و در فرصت مناسب به آنها گوش دهد. ارتباط با این سیستم به دو گونه است: قراردادن پیام و برداشتن پیام. در هر دو حالت می توان بصورت مستقیم یا غیرمستقیم با سیستم ارتباط برقرار کرد. علاوه بر چهار نوع امکان دسترسی مذکور، امکانات دیگری از جمله اطلاع به مشترک مبنی بر برداشتن پیام، ارتباط با سیستم از طریق IP و انتقال پیام به E_mail مشترک در سیستم وجود دارد.





راهنمای استفاده از سرویس هوشمند پست صوتی پایه IN (ums)

معرفی سیستم:

مشترکین این سرویس می‌توانند بهنگام عدم حضور و یا هر دلیلی که منجر به عدم پاسخگویی آنها می‌شود پیام تلفن‌کننده را در حافظه پیام‌گیر نگهداری و در زمان مناسب و با هر شماره تلفنی که در دسترس می‌باشد، پیام‌های مربوط به خود را (در حال حاضر برای هر پیام 45 ثانیه و 10 پیام در روز) دریافت نماید.

پس از دایر شدن سرویس، مشترک اولین بار از همان تلفن با شماره تلفن سیستم ums (9092403000) تماس حاصل نموده و اطلاعات موردنظر را که شامل پیام خوشامدگویی به تلفن‌کنندگان، ارائه رمز عبور شخصی برای ارتباطهای بعدی و ... می‌باشد مطابق توضیحاتی که بطور اتوماتیک پخش می‌شود، از طریق همان تلفن وارد نماید.

روش‌های پیام‌گذاری (ارسال پیام)

الف – روش مستقیم:

اگر مشترک امکان پاسخگویی به تلفن را نداشته باشد، ارتباط لحظاتی بعد از زنگ خوردن و برنداشتن گوشی، با سیستم پیام‌گیر اتوماتیک برقرار و پیام خوشامدگویی برای تلفن‌کننده پخش و از وی خواسته می‌شود پس از شنیدن صدای بوق پیام خود را بگذارد. پس از قرار دادن گوشی سر جای خود، پیام ضبط و ارتباط خاتمه می‌یابد.

ب – روش غیرمستقیم:

اگر کسی به شماره تلفن 9092401000 زنگ بزند، به سیستم پیام‌گیر اتوماتیک وصل، آنگاه از وی خواسته می‌شود تا شماره صندوق مخاطب موردنظر خود را وارد نماید. این شماره بصورت (شماره تلفن مشترک + 021) می‌باشد. پس از آن کلید # را فشار داده و مطابق دستور سیستم، بعد از شنیدن صدای بوق، پیام خود را می‌گذارد. در این حالت نیز شخص می‌تواند پس از خاتمه پیام و با فشار دادن کلید # مطابق دستورات سیستم، پیام ضبط شده خود را بشنود و در صورت لزوم آن را تغییر دهد یا آن را به صورت اضطراری و یا محرمانه درآورد و یا آنکه از گذاشتن پیام صرفنظر کند.

روش‌های دریافت (شنیدن پیام)

الف – روش مستقیم:

در این روش مشترک ums از تلفن خود (که شماره آن در سیستم ums تعریف شده است) شماره 9092403000 را شماره‌گیری نموده و به سیستم ums وصل می‌شود. پس از وارد نمودن رمز عبور مطابق راهنمایی که از سیستم دریافت می‌نماید، پیامهای جدید و قدیمی را بررسی و یا به شنیدن هریک از آنها می‌پردازد.

در حین شنیدن هر پیام، با فشار دادن کلید (0) لیست دستورها نیز قابل شنیدن خواهد شد که بر اساس آن می‌توان پیام در حال پخش را ذخیره یا حذف نمود و یا با فرد تماس‌گیرنده ارتباط برقرار کرد.

ب- روش غیرمستقیم:

مشترک سرویس ums می‌تواند از هر تلفن دیگری با گرفتن شماره تلفن 9092400000 با این سیستم ارتباط برقرار نموده، همانند روش قبلی به پیامهای موجود در صندوق صوتی خود گوش کرده و از امکانات دیگر آن نیز استفاده نماید.

مدیریت سرویس پیام‌گیر

مشترک می‌تواند پس از برقراری ارتباط با سیستم (به روشهای مستقیم یا غیرمستقیم) و وارد نمودن رمز عبور، با فشار دادن کلید 8 از امکانات مدیریتی سیستم استفاده نماید. در این خصوص می‌توان پیام خوشامدگویی، رمز عبور، تنظیمات شخصی یا طرز عمل سرویس را تغییر داد.

اگر پس از گذاشتن پیام، کلید # را فشار دهد، دستوراتی را به صورت راهنمایی خواهد شنید که براساس آن می‌توان پیام ضبط شده خود را بشنود (و در صورت لزوم آن را تغییر دهد) یا آن را به صورت اضطراری و یا محرمانه درآورد و یا از گذاشتن پیام صرفنظر نماید.

(پیام‌های اضطراری در هنگام شنیدن پیامها در اولویت بوده و پیامهای محرمانه قابل ارسال به شخصی دیگر نخواهد بود).

محل مراجعه :

متقاضیان سرویس‌های "انتقال شماره" و "پست صوتی" می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به مرکز مخابراتی مربوط مراجعه کنند. متقاضیان سایر سرویس‌های شبکه هوشمند (IN) بایستی به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان، برج شرقی، طبقه دوم مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.

مدارک لازم:

متقاضیان سرویس‌های شبکه هوشمند (IN) می‌توانند با داشتن مدارک ذیل، درخواست کتبی خود را ارایه نمایند:

1- آخرین قبض پرداختی تلفن ثابت

2- صاحب تلفن با کارت شناسایی معتبر

3- وکیل قانونی صاحب تلفن با مدرک معتبر و وکالت‌نامه محضری (ارایه روزنامه رسمی ثبت شرکت برای شرکت‌ها – اصل و کپی)

مدارک مورد نیاز برای سرویس مشاوره حقوقی:

1- روزنامه رسمی ثبت شرکت (اصل و کپی)

2- اساسنامه شرکت (اصل و کپی)

(نوع مشاوره بایستی در اساسنامه ثبت شده باشد).

3- مجوز کار (اصل و کپی)

(بطور مثال برای مشاوره روانشناسی داشتن: مدرک روانشناسی به اضافه مدرک نظام روانشناسی یا مجوز از بهزیستی)

4- داشتن کد اقتصادی

5- ارایه یک تلفن ثابت برای برقراری سرویس

6- ارایه شماره حساب فقط در بانک‌های (ملی – صادرات – پست بانک) که به نام مشاوره‌دهنده باشد.

7- مبلغ 10.300 تومان به حساب بانک ملی (با فرم‌های مخصوص مخابرات) واریز شود.

8- برای تکمیل فرم قرارداد، مهر و امضای مشاور الزامی است.

توضیحات:

- لازم به ذکر است که مدرک تحصیلی به تنهایی برای مشاوره کافی نیست.

- پس از برقراری سرویس، هزینه‌های مشاوره پس از وصول در هر سیکل صورتحساب‌گیری به سرویس‌گیرنده قابل پرداخت می‌باشد (80%)

- شماره‌های مشاوره 10 رقمی است و با کد 909230 شروع می‌شود.

- با این شماره‌ها فقط مشترکین تلفن ثابت شهر تهران می‌توانند تماس بگیرند.

- دریافت هزینه مشاوره به دو صورت زیر می‌تواند باشد:

- به ازای هر تماس (بطور مثال به ازای هر تماس ...........تومان).

- متناسب با مدت زمان تماس (بطور مثال هر دقیقه........تومان).

مدارک مورد نیاز برای سرویس مشاوره حقیقی:

1- مجوز کار متناسب با نوع مشاوره از مراجع ذیصلاح (اصل و کپی)

(مدرک تحصیلی به تنهایی برای مشاوره کافی نیست).

2- کارت شناسایی معتبر (اصل و کپی)

3- ارایه یک خط تلفن ثابت برای برقراری سرویس

4- ارایه شماره حساب فقط در بانک‌های ملی، صادرات، پست بانک، که به نام مشاوره‌دهنده باشد.

5- مبلغ 10.300 تومان به حساب بانک ملی (با فرم‌های مخصوص مخابرات) واریز شود.

6- برای تکمیل فرم قرارداد، مهر و امضای مشاور الزامی است.

· توضیحات مربوط به سرویس مشاوره حقوقی درمورد سرویس مشاوره حقیقی نیز صدق می‌کند.



+ نوشته شده در جمعه هشتم آذر 1387ساعت 22:16 توسط KPZ | نظر بدهید

--------------------------------------------------------------------------------

رواج تجارت الکترونیک با ایجاد شبکه هوشمند ملی


رئیس هیأت مدیره شركت مخابرات ایران وعده داد با بهره برداری از شبكه هوشمند ملی زمینه برای ارائه خدمات خرید و فروش الكترونیكی كه نوعی تجارت الكترونیك است، فراهم شود. هم اكنون شبكه هوشمند (Intelligent Network) در دو استان تهران و خراسان رضوی به بهره برداری رسیده و از سوی مشتركان مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از شبكه هوشمند كه تركیبی از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری است، مشتركان می توانند از طریق یك گوشی تلفن از امكانات ویژه آن بهره مند شوند. هم اكنون ۸ سرویس مكالمه اعتباری، مكالمه رایگان، شبكه خصوصی مجازی، شماره اختصاصی، شماره فراگیر، مشاوره تلفنی، نظرسنجی تلفنی، انتقال شماره و پست صوتی پایه در تهران و خراسان رضوی به متقاضیان این شبكه ارائه می شود.
وفا غفاریان می گوید: شبكه IN ملی كه در سطح كشور توسط شركت ارتباطات زیرساخت نصب شده، هنوز كاملاً عملیاتی نیست اما پس از انتقال به شركت مخابرات ایران، مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شركت مخابرات ایران هم اكنون در حال هماهنگ كردن نقل و انتقال شبكه IN ملی به منظور عملیاتی كردن آن است.با فعال شدن این شبكه ملی و ایجاد امكان برای خرید و فروش الكترونیكی، پس از خرید از طریق شبكه، هزینه آن روی قبض تلفن مشتركان شارژ می شود.
تفاوت این روش با تجارت الكترونیكی در استفاده از پول الكترونیكی است. اما از آنجا كه در كشور ما امكان استفاده از پول الكترونیكی هنوز فراهم شده، از این ویژگی و امكان شبكه هوشمند در سیستم نقدینگی الكترونیكی استفاده می شود.
● از كارت اعتباری تا نظرسنجی
در حال حاضر یكی از مهمترین سرویس هایی كه شبكه هوشمند در دو استان تهران و خراسان رضوی ارائه می كند، سرویس كارت اعتباری است كه همانند كارت های دبیت كار می كند اما امكانات ارتباطی بیشتری روی آن نصب است. در این سرویس، كارت های اعتباری ۲ هزار تومانی با یك تخفیف اولیه به مبلغ ۱۶۰۰ تومان فروخته می شود و مشترك می تواند با این اعتبار با هر مقصدی در تمام ایران مكالمه كند. در خارج از شبكه IN كارت های اعتباری خریداری شده در هر استان، تنها در همان استان قابلیت استفاده را دارد اما در شبكه هوشمند خریدار كارت اعتباری می تواند كارت را روی تلفن ثابت خود نصب كند تا دیگر مجبور نباشد پسورد و پین كد وارد كند، حتی امكان شارژ دوباره كارت وجود دارد.
برخی از سرویس های IN نیز بیشتر مخاطبان خاص دارد. مانند نظرسنجی كه هم اكنون در صدا و سیما به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. تا پیش از این صدا و سیما در صورتی كه می خواست در یك برنامه تلویزیونی نظرسنجی كند، به دلیل شماره تلفن های محدودی كه اعلام می شد، ارتباطات گسترده ای از سراسر كشور با صدا و سیما برقرار می شد كه بسیاری از سرویس های مخابراتی را با مشكل روبه رو می كرد اما از طریق شبكه هوشمند صدا و سیما یا هر نهادی، پیام خود را از طریق این شبكه اعلام می كند و مخاطبان نیز با گرفتن این پیام در رأی گیری شركت می كنند.
● رایگان مكالمه كنید
در سرویس مكالمه رایگان نیز مشترك سرویس می پذیرد كه هزینه مكالمات دریافتی برعهده او باشد. مؤسسات و مشاغل تجاری و خدماتی كه فعالیت آنها براساس دریافت سفارش از مشتریان است، از جمله مشتریان اصلی این سرویس هستند. دارنده این سرویس با اعلام تنها یك شماره از شبكه هوشمند، می تواند تمام امكانات خود را دریافت كند چرا كه در صورت اشغال یك خط، مكالمات به خطوط دیگر غیراشغال منتقل و هدایت می شود. امكان ارسال پیام های مناسب برای هر مكالمه و نیز اعمال كنترل و نظارت روی تعداد تماس ها نیز در این سرویس امكان پذیر است.
● با كمترین هزینه به نزدیك ترین مقصد
سرویس شماره فراگیر نیز از دیگر خدمات شبكه هوشمند است.
مشتریان این سرویس شركت ها و سازمان هایی هستند كه تعداد زیادی شعبه و شماره تلفن دارند. مؤسسه یا شركت دارنده سرویس شماره فراگیر، تنها یك شماره از شبكه هوشمند را به اطلاع مشتریان خود در سراسر كشور می رساند ولی شبكه IN ارتباط مشتری را با شعبه ای از شركت كه نزدیك ترین فاصله را با او دارد، برقرار می كند. به این معنی كه مخاطب با یك شماره تلفن تماس می گیرد و به صورت خودكار برحسب پیش شماره خود،ارتباط او با نزدیك ترین شعبه شركت ارتباط برقرار می شود و نیازی نیست مخاطب شماره شعبه نزدیك محل زندگی یا كار خود را بگیرد.در سرویس مشاوره تلفنی هم، مقصد مكالمه، چیزی بیش از یك مكالمه تلفنی را به مخاطب ارائه می دهد. مثلاً مقصد مكالمه یك پزشك مشاور خانواده یا یك وكیل است كه هزینه تمام این خدمات از طریق تلفن دریافت می شود. به این صورت كه مخاطب A وقتی با B تماس گرفته و از او مشاوره یا خدمات می گیرد، هم هزینه مكالمه و هم هزینه خرید خدمت را روی قبض تلفن می پردازد. مخابرات این هزینه را روی قبض تلفن حساب و از مخاطب A دریافت كرده و پس از كسر درصدی، هزینه مشاوره را به B پرداخت می كند.در سرویس های انتقال شماره شبكه هوشمند نیز مشترك می تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمام تماس های شماره قبلی را به سمت شماره جدید هدایت كند.
سرویس شماره اختصاصی هم به این صورت است كه مخاطب یك شماره IN دریافت می كند، این شماره را دست مخاطبان خود می دهد و می تواند تماس آنها را بر روی خط تلفن همراه، ثابت یا تلفن محل كار خود جابه جا كند.
شبكه هوشمند كه سرویس های ارزش افزوده آن برای مشتركان بسیار كارآمد و راهگشاست، اگرچه درآمدزایی ویژه ای برای مخابرات ندارد و اكثر سرویس های آن با هزینه های اندك ارائه می شود اما برای مخابرات این امكان را فراهم می كند كه از هزینه های جانبی كه در صدور قبض، پردازش در واحد رایانه، ارسال قبض به در منازل، واریز شدن این هزینه ها به حساب مخابرات به این شركت تحمیل می كند، بكاهد. مشتركان شركت مخابرات ایران بسیار امیدوارند با بهره برداری از شبكه هوشمند ملی امكان استفاده از این سرویس ها در سراسر كشور برایشان فراهم شود.




چهارشنبه 04 مرداد 1391 - 17:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com